Packat väskan..

Idag vart det till och packa bebis väskan...






Lika bra man packar så det e klart, så de vart lite av varje..!!
e det nått som fattas får ju mamma eller någon komma med det, men bas kläderna finns iallafall..

Igår natt när dom tog blodtrycket låg det på 146/95.. men i morse när ja vilat låg ja på 130/85 så de hade gått ner, ha fort farande att äggvitan läcker från njurarna. och nu behövde ja vila mycket hemma om ja skulle hem.. men de e för jäkla svårt.. ska dit på torsdag igen och kolla hur de ligger till igen.. och ja hoppas de blir kontrollbart så ja kan gå någon vecka till. men hon trodde ja skulle få inom ca 2v.. så vi få se då va det blir till..

va jäkligt o ligga där med helt själv, låg o skaka/krampa lite, va väl mycke att man va nervös med.
sköterskan kom in till mig och satt o pratade lite med.. så de kändes bra faktiskt.. fanns dom där som också va gravid och hade det värre så man ska inte klaga..

fanns en från förlossningen som kom in då o då o fråga hur ja mådde m.m.. alltså hur gullig som helst. hoppas verkligen ja får henne som förlöser mig för hon va en ja verkligen skulle känna mig trygg med..

sen fanns de vissa som ha en tuffare sida, och ja digga inte riktigt de där, tycker dom ska gå rond, för dom blir för inbitna, och tappar greppet som man ha när man e ny, visserligen ha dom äldre erfarenhet. men de e oavsett olika för alla. och de finns inga regler för hur man e när man blir mamma.. eller hur man känner inför en förlossning.. tycker det ska va en viss typ av personlighet som ska jobba just me såna viktiga saker, men den som passar mig kanske inte passar en annan så det e ju svårt med de där-- ja ja

Käns lite bättre nu med när man fått sett förlossningen o bb.. ha ju aldrig sett det förut eftersom ja födde melvin i västerås. men ja må säga de va lite bättre i västerås, rummen och så, men de spela ju som ingen roll egentligen.


gud va hon ha börjat tryckt på, känns som hela magen ska spricka när gon vänder sig, tror hon e rätt stor min lill tjej..




melvin ha verkligen hittat sin vän för livet.. så fort han vaknar springer han som sagt ut me han, och hunden börja väl bli rumsren men inte helt än.. men melvin springer i vanlig ordning o torka o dona..

dom följer verkligen varandra hela tiden..








mammas lill älskling, va skulle ja gjort utan han, han e verkligen den som får mig vilja kliva upp varje dag och leva just för attt se denna underbara människa växa upp. detta e mammas nr 1 helt klart livet ut..

han ha blivit lite extra bortskämd nu på slutet (mer än vanligt) så de e bäst ja ta tag i det nu innan lillasyster kommer.


näe nu måste ja ta o lägga mig, ha sjukt ont i huvudet, och anta ja ska vila som sagt..

ha de bäst..

och tack till er som läser min blogg
och skriver små söta kommentarer



Pösss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0