Familjeliv

Idag ha jag vart inne på familjeliv och tittat runt lite.. där va de en diskution om hur länge man ska va kvar efter förlossningen..

jag känner att även fast ja blir 2 barns föderska, vet ja inte riktigt om ja skulle vilja åka hem efter 4 timmar som ja läste många gjorde. inte ens efter en dag ärligt talat.. vill vänta o se att allt e bra. och ser de lite som min chans att vila upp sig innan allt börjar rulla på hemma. och ja antar de e en del som kommer vilja komma o se det lilla livet sen. e lätt de blir för mycket från början och att man tar ut sig.. Men nu vill ja bebis ska komma ut. börjat fått lite foglossning nu, men inga större problem gällande gradiviteten. De ända jobbigt just nu e väl att ja gått upp 15kg. och de påverkar mig faktiskt ganska mycke eftersom ja e tjock sen innan. men de får ja ta itu me sen. ska försöka börja äta ofta men lite nu så kanske ja klarar mig, hoppas ja kommer undan 5kg till detta e över. Va ute o gick en sväng idag o ska fortsätta me det.
får lite ont ner till, men e ju bara en stund. lite får man stå ut med, men de värsta e väl att nu sista tiden går man upp mellan 250g till o med 1kg som oftast i veckan, men i mitt fall lär de väl bli 2-3 kg i veckan.. skrattar

näe de blir fan inte aktuellt, då kommer ja trycka på tills min bebis kommer i förtid.. får inte bli mer än 5kg till. alltså 20kg sammanlagt..  oacceptabelt e det om det blir 1kg över 20kg sammanlagt. men ja ska inte säga för mycket ska ju på undersökning nu igen den 13e och då lär man väl ha gått upp till 20kg. så då e väl dom lovorden borta redan. =)
Men den som lever får se. bara o skärpa sig nu så kanske man slipper så mycke övervikt nu sista tiden som e kvar. men e det 1kg i veckan som hon sa sist blir de ju faaaaaan 10kg till.. och då kommer ja verkligen se ut som en rullande liten julgris som e ute o går. =))





Mamma erbjöd sig att betala en undersökning åt mig i sthlm om ja vill på den..

är en 3d titt på bebisen.. men ja ha inte bestämt mig än. då får man se bebis och får en dvd på 30min. och massa färgkort o svartvita större. vore ju faktiskt lite kul. ja o mickis fundera på o sticka dit me bil över 1 dag. och shoppa lite med när man ändå åker dit. men vi får se lite. e bäst i v.32 o det e ju om 2v.. så den som lever får se


idag ha ja faktiskt haft en jäkla huvudvärk, länge sen de känts så må ja säga.. men vilade en stund sen gick de över..
Mickis sov över här i natt. så vi hyrde film igår som vi såg på igår kväll efter bingon, och vart ju ingen vinst som vanligt. men någon lycklig vinnare fick iallafall vinna, för den turen ha då inte vi på våran sida. mickis satt me ett nummer kvar typ i 15 rop, men inte fasiken kom numret ändå. man blir så frustrerad, just där o då känns de som man spelar om 60 milj eller nått... *ler*

Jaja oavsett så hyrde vi filmen, Livet från den andra sidan som va på nyhet. men den somnade ja fatiskt nästan från början av, så ja hann inte riktigt se, så ja ska se hela igen innan ja yttrar mig.

sen vart det kärlek 3000, mickis hade hört de va en film från östersund, eller ja iallafall lite inspelningar här ifrån, mmm eller hur de va typ 2 klipp gällande torvalla skolan. thats it. Och ska ja va ärlig så va skådespelarens röst nått ja störde mig otroligt på. och filmen rent ut sagt, va inte min stil. vissa saker hade sin charm, som tjejen som blev sjuk i cancer e nått ja respekterar stort, och själva dom delarna va rätt så bra. men sen va de mycke som hängde ut i det stora blå. för mycke fantasi inblandat i nått så allvarligt. så de vart ingen positiv film, ingen humor direkt med. den ahde kunnat gjort bra mycke bättre om dom skippade fantasin och de överdriva. näeeee ingen film ja rekomendera. och ja tror mickis satt o pusta o stånka sig igenom filmen..


Näe nu blir de läggdags snart, ska se om ja hinner få me mig nått ikväll av livet från den andra sidan annars blir det imorgon ja får se den då.



Pösssar från mig till dig..


Tack mamma för att du engagerar dig gällande barnet, och är snäll o erbjuder dig o köpa saker vi måste ha till det lilla livet.. gulligt av dig. evigt tacksam för att du finns vid min sida. Älskar att du både e min mor och min bästa vän.
tänk om alla barn som ha det dåligt hade kunnat fått en bit av den underbara uppväxt och mor som ja får ta del av.


Mickis vill mamma ska nätdejta, ler... så mickis satt i natt o visa lämpliga män åt mamma från östersund.
ha ha ja vi får väl se om man kan lura dit någon. men hon e ju så blyg min stackars mamma. men BÄST.



Pusssss






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0