Miljöfrågor..

Idag ha ja suttit från 19.00 till 22.10 tror ja det va på körskolan på teorilektion... de e fasiken nyttigt att gå på dom för de e så mycke man lär sig som jag iallafall inte hade kunnat läst mig till. tar in lättare muntligt än att läsa.

idag hade vi om bilmiljön, påverkan m.m... ska se om ja lärt mig nått så påpeka om ja missat eller skriver fel. detta kommer ju på teoriprovet så ja må ju kunna. ler. nu e ju detta förkortningar och ingen föreläsning utan va den förstör eller påverkar hos oss/natur.


*Koldioxid = är den som förstör växthuseffekten

*Koloxid även stavad i vissa fall kolmonoxid = som orsakar syrebrist och man dör inom 15min av inandning av den.

*Kolväte = ha ja för mig va oförbränt bränsle, alltså rå. och den ger cancer

*Kväve = är den som orsakar övergödning i naturen/ger försurning, påverkar andning hos människor

*Svavel = Ger försurning i naturen och ger allergi


ger lite förkortningar bara, svårt o komma ihåg allt. e säkert mer man kan skriva med. satt ju 3 timmar så givetvis ha ja lärt mig fördjupning i dessa. men de får duga.. men de kände ja inte riktigt att ja orka. men fan va det e mycke me teorin..


sen ha ja äntligen lärt mig de här med tjänstevikt, bruttovikt så de e skönt att kunna. äntligen. ler




Ha sett världens sötaste bling bling nappar.. men de kan man ju inte köpa innan man vet va det blir. eller man kan ju men de finns ju roliga nappar me könsbemärkning eller hur man ska skriva det..




inte denna just då kanske, men det finns andra me döskallar,  blommor o djur...!             
riktigt söta, men lite överkant kanske i vissa fall.


näe nu blir det läggdags. ska skriva lite mer imorgon...



pösss





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0