Doktorn..




Imorse vart jag måttligt less och ringde hælsocentralen igen, och bad om att vi alla 3 skulle få komma in till doktorn, det fick vi som tur va.. Melvin børjade som ha hostat precis som mig och haft extremt ont i øronen men det gick otroligt bra, sen va det lilla tjurbollens tur, och så fort jag tog upp henne i famnen førstod hon nog før då børja hon vrida sig, hon va vart lite ledsen men det gick fort øver, men hon hade feber och hostan så klart,

sen va det då min tur, och ja vart næstan rædd først i natt nær ja vakna av hostan så hosta ja blod, lika i morse nær jag duschade och børja hosta så va det blod, man blir ju rædd sjælv men doktorn sa att man kan gøra det om man vart sjuk længe och hostat mycket.. men han kollade allt och som ja trodde så har jag och melvin haft influensan men e på slutsprånget, och tuva har just nu denna igen...

Jag sa att jag skulle på jobbet imorgon, men då avvisade han mig ganska snabbt och sa att det bara e två dagar kvar på denna arbets vecka så det va lika bra att jag va hemma, eftersom annars kan det ta om nær ja e så pass svag efter førkylningen...


Iof e det kanske det bæsta med, før nu ha ja haft mitt før i år och tills næsta høst, e oftast 1 gång per år jag e riktigt sjuk, annars e det mest barnen, men doktorn sa det att det kommer nog æven plana ner nu før tuva med eftersom hon typ konstant vart sjuk sen hon børja på dagis, och det va helt normalt..

Jag saknar faktiskt jobbet jætte mycket, och de kænns mest som ja rullar tummarna och ja får ændå ingenting gjort kænns det som, fast hostan e extremt jobbig nær man får sina hostattacker, det e en sån panik kænsla så jag ha ju inte kunnat jobbat eftersom ja hostar så fort ja skrattar eller pratar før mycket.. nu kænns det bara som ja vart borta før 3år framåt, och ja hoppas barnen kommer hålla sig från att bli sjuk långt in till næsta år, pratade med dagisfrøken med idag som sa att så længe hon inte har feber framøver kan hon ju va på dagis, och det kænns kanon, antar det bara e och se framåt och ændå va glad att vi fick detta nu innan jul. och sen kæmpa på som fasiken på jobbet før det man missat nu nær man vart sjuk..

jag ønskar verkligen att vi får vara friska nu framøver, før de kænns inge kul alls och få en skit løn i dec..
och nu vægrar ja va hemma nå mer...

Lækaren frågade efter provtagningarna varfør jag inte redan gjort operationen, alltså magsæcksoperationen som han hade skickat remiss på, eftersom det va typ nu ca 8-9 månader sen ca.


jag visste inte riktigt va ja skulle svara, och det e svårt nær man ha två doktorer som sæger två olika saker, men han tyckte iallafall absolut att jag skulle gøra den, och han tyckte inte man skulle kolla och lyssna før mycket, før han ansåg att ja æven ær tvungen att tænka på framtiden, och det førstår jag med, men ja jag vet inte jag, jag sa bara lite tyst att om jag ska gøra den vill ja nog skaffa dom barn ja vill først, eftersom ja ændå går upp så mycket av mina gradiviteter, han sa att ja hade en poæng dær.. men orka inte diskutera detta æmne mer just nu.

Nu vaknade min prinsessa, hon ha legat och hostat ett tag, men nu vaknade hon till och ville upp, så nu ha hon fått mollipect och alvedon.. så nu ska jag he på en pippifilm och lægga henne hær me mig och hoppas på att vi får någon timmes sømn innan storebror vaknar...

skriver mer imorgon...



Pøssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0