Begravning...

Uff nu är iallafall datum bestämt på begravningen till farmor, dumt nog ha den lagts på en tisdag, känns lite dumt men dom måste som sagt skynda på allt. men ja vet inte ens om ja kommer kunna gå, känns dumt att ta ledigt från jobbet med, ha vart borta ganska mycket innan tuva nu äntligen börjat på dagis. men ja måste fundera iallafall och känna efter riktigt. fast ja antar man ha rätt att va ledig till begravning. det dryga är ju att det är ända i sthlm så då må man ju va ledig 3-4 dagar så man hinner dit o hem fixa lite innan begravning och sakerna som ska delas upp och slängas, lägenheten ska ju rengöras och fixas innan vi kan åka hem med m.m! men men vi får se lite.


Igår åkte jag på apoteket och köpte avmaskningsmedel till både katten och hunden.
vart pasta till katten och tablett till hunden, katten  tyckte det va gott och sa inte ens emot.
jag la det bara direkt på maten sen va det borta. hunden däremot som äter allt vägrade me bara tabletten, jag gav han den sen spotta han ut den direkt, men se va det bara o ge den me en liten korvbit så slank den allt ner fortare än ja hannnn blinka.

För en morgon när jag vaknade så va kattens öga täckt som med en grå hinna över ena ögat, så ja ringde direkt till djursjukhuset och frågade va det kunde va, dom trodde det kunde va en hornhinne skada på ögat eller hur man nu ska säga, men sen googlade jag och läste att det va väldigt vanligt att mask visade sig på ögonen med en grå hinna över ena eller båda ögonen.

så ja prövade me maskmedel först. eftersom skulle man till djursjukhuset och kolla va det först 1800 för att komma in på djursjukhuset och sen 600 för undersökningen. sen va det tillksotnader om annat skulle göras eller medicinering. så ja vart faktiskt lite förbannad. kunde hon inte sagt det att man kunde pröva det först.

nä nu e det snart lunch.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0