Magsjuk !!

I Lördags hade jag madde på besök och började känna att ja mådde illa.
vi skulle installera wow men ja hade för lite utrymme så ja må rensa rensa rensa en massa skit..
jag sa till madde när vi såg på film, fy fan va ont ja börjar få i magen.. madde log mest.

Sen åkte madde hem och ja gick och la mig, precis när ja höll på och somna hörde jag tuva spy, så jag sprang dit o hela hon och sängen va jättemysig ska ni se. =) sen la jag henne med mig o sen fick jag riktig magkramp. den smärtan ja haft dessa dagar e den värsta
jag upplevt, det kändes som ja hade ett öppet sår i magen och sen krampa det..

i måndags natt ringde jag till sjukvårdsupplysningen för åhh höra om det fanns nått som lindra eller nått man kunde göra för att smärtan skulle minska.


som svar fick jag:

Ja det går ju flera sorts magsjukor just nu.

Första frågan jag fick var, ha du druckit vatten i östersund,

Svar: Ja fast det va den 3e alltså ca 12 dagar sedan, och det va ett glas vatten sa jag,

Hon: ja då kan det ju va så att du fått parasiten, den kan komma efter ca 7-12 dagar.


Jag sa det att ja tyckte att det va konstigt att det va så länge efter som 12 dagar!
sen hade ja ju nästan 40 graders feber och ont i huvudet, och det va tydligen vanliga symptom
på parasiten.


vet fortfarande inte vad jag ska tro eftersom tuva spydde ju... trevligt NOT

Men idag är alla tillbaks på jobb/skola/dagis och det känns otroligt skönt ska ja lova...


Känner att ja måste börja göra nått igen, alltså ett intresse, det går inte att bara jobba o sen va hemma hela tiden, ja skulle jätte gärna vilja börja bugga igen. för dansa e ju så otroligt roligt.. 
men tiden får utvisa just nu finns det inte tid till det tyvärrrr... tur man e ung hahahhaha








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0