Böcker

Nu säger jag inte att det är så men många av nära och bekanta som haft föräldrar som inte läst för dom som små älskar böcker och dom som jag som haft en mamma som lusläst böcker för mig varje dag/kväll tills ja jag vet inte hur länge hatar böcker, inte hatar men ja ha bara ingen kärlek till böcker, fakta böcker m.m är väldigt intressant som tex,religion m.m m.m
Och det är ett flertal det faktiskt stämmer in på som för mig, men sen ha det väl även med intresse och göra.

men av 20 personer ja känner som haft föräldrar som läst mycket så Tycker dom mer om filmer tex! Kanske handlar det om att man alltid fått böcker läst för sig så filmer har man mer förståelse för! Vad vet jag, men det stämmer iallafall in på väldigt många!


Hela mitt liv har alltid handlat om filmer och musik, det är mitt sätt att koppla bort världen för ett ögonblick och mitt sätt att hitta ro i själen och bearbeta saker! Jag blir ofta väldigt förälskad i texterna och lyssnar oftast på musik efter humör eller hur jag känner! Men är absolut en allätare inom musik!



Nu när jag slutat med dricka och onyttigheter har jag fått sån energi, ja vet som inte ens vart jag ska ta vägen på grund av all energi, och bara på några månader ha jag förändrats jätte mycket som människa!

Förut hade ja lite väl lätt att vräka ur mig lite väl mycket om andra och dom ja Tycker om och ja ha sagt nått om har jag bett om ursäkt till personligen och bara det är starkt Tycker jag personligen, men ska jag kunna bli mitt nya jag måste jag be om ursäkt, och varför jag gjorde det va väl mest för att jag inte vart nöjd med mig själv och vissa ha ja pratat skit om bara för att dom ska ogilla mig för att dom väcker för mycket konstigt i mig! Dumt och säga det till dom mest skvaller kärringarna i stan men då kommer det iallafall till rätta personerna! Dock ha mycket vart ljug om mig också men det e liksom skit samma! Tro folk på allt dom hör utan och fatta är det tyvärr inte mitt problem! Jag älskar iallafall livet på ett sätt jag inte gjort sen min pappa gick bort och ja började gå upp i vikt.

Och många kilon ska bort ett efter ett! Jag känner det att man har bara ett liv och det måste man ta vara på till varje pris! Ja orkar inte med nå mer skit snack så fort man umgås längre då jag så klart också ha gjort det "MASSVIS" men fan orka man e snart 30 år och alla har vi lika mycket brister men på olika saker!!


Jag älskar verkligen mina barn så otroligt mycket, och det är på grund av dom jag känner att jag måste förändra mig själv, jag är inte 18år längre och absolut inte felfri nånstans men förbättra sig kan alla bara man vill.. Och som sagt babysteps då man inte förändrar världen/sig själv över en natt!


Nä nu må jag sova bara lilla wilmer som brukar sova nu vill va vaken och mysa med mamma vill sova en liten dupp! Men det e ju så mysigt med dom små!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0