Förändring

Det är så otroligt roligt och göra förändringar hemma så man verkligen känner ÄNTLIGEN börjar allt bli på plats. Det roliga är att jag egentligen är sån som gillar tex endast svart/brunt/beige eventuellt vitt, men opraktiskt med barn! Så jag ha alltid haft för de mesta just svart/brunt/beige hemma och lite mer marockansk stil hemma.. Men sista åren vet ja inte vad jag haft för stil alls! ANTAGLIGEN JA DET SER UT SOM DET GÖR, Eller nått.

Kom på mig själv idag faktisk -- jäkligt intressant ((själv lärning på hög nivå))
Skulle handla några små saker då jag ser kvinnan framför mig i kassan när hon lägger upp sakerna på bandet, och tänkte åhh Gud va snyggt, precis min stil, tänker på vad ja precis tänkte för mig själv, kollar på det ja precis köpt och tänker, HALLÅ THERESE, varför köper du det du precis ska lägga på bandet!?? Är det din stil egentligen!?? Nääää inte alls, varför köper du det om det inte e din stil..

Jo de ska ja tala om, onödigt köpande på hög nivå, hållt på och små fixat och sålt nån grej idag och funderat på varför ja i hela HELVETET egentligen köper saker ja helhjärtat egentligen inte vill ha!

Ska försöka göra mitt bästa så ni förstår: jag söker tex en svart rund brödkorg för det e de som passar hos mig och jag vet precis hur den ska se ut, LETAR, hittar den men kostar alldeles för mycket, men då hittar jag en blå som e fin för den finns ju precis framför mig och ja behövde ju faktiskt en brödkorg (betydligt billigare), KÖPER... ((Passar inte alls in))

Kommer hem, får lite ångest för att ja inte köpt det ja egentligen ville ha, mumlar och tänker, ja men du behövde ju faktiskt en brödkorg, och den va ju faktiskt mycket mycket billigare, för åhh dämpa ångest köpet kanske ((vad vet jag))..

Så istället för att vänta tills ja får råd med brödkorgen ja vill ha och som faktiskt är den som passar in och är min stil så köper jag nått jag egentligen inte vill ha och som inte ens passar in hemma för att ja inte kan vänta på att köpa kanske dyrare men nått ja vill ha, även om färgen ja vill ha på saken inte finns i lager så köper ja en annan färg istället för att vänta på det som passar kommer in och köper "saken" då! Och då blir det ju bara massa olika färger och inget matchar och ja känner mig less!

många tycker säkert varför skriver hon så där, jo för att ja e faktiskt stolt över mig själv att jag tänker efter på saker jag vet är ett dåligt beteende, att ja funderat varför ja gör som ja gör när ja kom på mig själv i kön tex, att rannsaka mitt dåliga beteende till att INTE fortsätta som ja gjort, ta tag i saken för att förbättra mig själv som människa!


Jag ha så otroligt mycket ja SKA/MÅSTE/försöker förändra, men det e fasiken inte lätt att bara ändra vissa starka beteenden/rutiner, det ska gudarna veta!
Men jag tycker att jag gör det bra som försöker göra mitt bästa iallafall. Och ja siktar inte på att om 4 månader ska jag vara som ja vill utan som ha skrivit tidigare så kör ja på babysteps nivån.. Sakta men säkert förändra små saker hela tiden så allt till slut blir rutin och sen nästa ((babystep)) och plötsligt i MÅL.. Förhoppningsvis haha


Kollade även runt hemma och tänkte jag har massa massa ljusa möbler, ((VARFÖR, VARFÖR, VARFÖR)) dock börjar det bli rätt trivsamt ändå.. Men att köpa som sagt i en annan färg istället för att vänta på att hitta det man vill ha...
Nä ja e inte klok på en fläck!!

JAG VET.... TRO MIG





Tror denna dagen har varit en (TÄNKAR) dag.. På vägen hem tänkte jag, JAG e seriöst inte duktig på nånting BRA.. Satt åh tänkte åh tänkte, men fortfarande kan ja inte komma på en ända sak jag är duktig på, vill göra så mycket men ja vågar bara inte prova, ja blir så arg på mig själv att jag inte fortsatte och drev på mig själv som ung..utan om nån tittade lite konstigt på en trodde man att man va dålig och slutade med det man älskade... Ibland önskar jag verkligen att jag kunde gå tillbaka och ändra på allt.. Va ju ändå så självsäker på så otroligt mycket och framåt, och helt plötsligt ((poff)) borta!! Så istället lät man folk "vinna" som kanske inte ens tyckte nått dumt om en utan det va bara nått man trodde.. Gahh kan inte ens skriva mer om det för ja blir så jävla irriterad, och mina VUXNA misstag ska vi inte ens prata om.. Hur fan i hela helvetet tänkte jag, förstört hur mycket som helst av att inte använda hjärnan och fatta att det e nått det blir konsekvenser av.. IDIOT


Därför vill ja så gärna ha de där norska jobbet, man är borta 2v och hemma1 månad.. Där finns min chans till att förändra allt! Till nått bra, att göra rätt för mig, att även ge mina barn en bra framtid, Försöker klura hur ja ska göra med barnen, vem ska hjälpa mig 1v till 1 1/2 v var fjärde vecka! Suck..

Det e ju inte så att man ger ansvaret till vem som helst, det e ju mina älskade små hjärtan ((mitt allt))..många tycker säkert, men vadå åka bort 2v utan barnen... Då tänker ja så här, du kliver upp med barnet, dom äter frukost borta, lunch borta, äter middag hemma, lite mys sen måste dom sova för att orka upp. Samma i en vecka. Kvalitets tid, mycket liten, sen har du en lördag/söndag per vecka att umgås med barnet/barnen. Alltså sammanlagt 8 dagar + 1 timme per morgon på veckorna om ens det, och 2-4 timmar på kvällen. Jag får en hel månad sen med mina små, lediga till att göra vad vi vill.. Ingen stress på morgonen och mys med bara mamma en hel månad och bra mycket mer pengar så att man faktiskt kan hitta på saker och få kvalitetstid, även bli ((skuldfri))
Även det gynnar barnets framtid.. Det e ju inget jobb man behöver ha flera år! Utan det kanske är nått man måste om man får möjligheten.. Och givetvis är det Inge fel på ett vanligt jobb, det är så vi alla måste göra, men tänker bara på hur ja inte vill att det ska vara, just så lite tid tillsammans...

Det e ett svårt jobb att få, men vore hur fantastiskt kul som helst då det skulle förändra PRECIS ALLT..


Men de blir väl bara en drööööm tråkigt nog...


Nä klockan är mycket och mycket ska fixas tills imorgon, då jag ska göra barba tårta hehe



Godnatt pösssssss







Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hoppla! känner igen mig massor i mycket du skrev. Är jag inte försnål mot mig själv/hemmet så gör jag precis som du. :/ MEN jag är på god väg att försöka fixa saker men det tar sin lilla tid och tid är inget man har mycket av, tid till att fixa allt man vill.

2013-09-19 @ 22:11:37
URL: http://frutrollmor.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0