Inskolning (tuvis)

Idag va tuva Li på dagis för första gången sen typ i slutet av juni.. Så det vart en snabb inskolning idag ;)))

Igår va hon så glad och upp i hejsan så tror inte hon somna förän vid 22 tiden.

Imorse vaknade tuva 06.30 och skulle börja fixa sig inför dagis ;))
((mammas lilla hjärta))

När vi kom på dagis va tuvas tjejkompisar redan där (då 15 Tim barn börjar kl 9) och dom såg henne inifrån fönstret på dagis och skrek TUVA LI och sprang sedan till dörren och kramade tuva och ville helst att hon skulle vara avklädd och redo för åhh leka innan vi ens hunnit innanför dörren!

Dom e bra söööööta barn, så klart skyndade hon sig att klä av sig och sprang in i så kallade dock rummet och lekte direkt.. Jag tog med Wilmer till ett annat Rum så han fick leka med dom mindre, så vi satt där ca 1 timme och lekte, och Wilmer tyckte det va super kul ;))) och mamma existerade knappt när de fanns så mycket saker och kompisar ;))) kommer nog gå bra nu när han snart kommer att skolas in ;)))

Sen sa vi hej då till tuva, och tuva sa, men mamma ska du inte lämna Wilmer, (jag) nä inte än, är en liten stund kvar innan han börjar, ok sa hon, gav mig en pöss och sa Syns sen mamma, och fortsatte leka med kompisarna!!

Hon va något slut efter all lek med kompisarna och alla "nya" intryck igen ;))) somnade direkt i bilen ;)) hann knappt ur parkeringen så sov hon ;))

Kändes otroligt skönt att ha lite "egen" tid utan att behöva stressa, utan veta att man har nån timme själv och bara ha Lill skrutten ;)) men han e inte så bara bara han heller och ha med sig om man ska in i nån affär!! Så tung och släpa runt på och blir ju så fort less.

Snart fyller jag och Wilmer år och till Wilmer tänkte jag faktiskt önska en Bobby car, ha alltid velat haft en sån till alla barnen.. Så nu köper ja själv eller önskar en Bobby car med släp!! Tycker ju dom svarta nya Bobby bilarna e så snygga och det e ju faktiskt saker som håller och e i bra kvalitet och sånt man kan ha kvar tills man få barnbarn!! Såna saker gillar jag ;))))

Och många ha undrat vad ja önskar mig och det e nog presentkort på kläder eller pengar till kläder, då det vore kul med lite nytt innan man börjar jobba! Då jag hår tillbaka på jobbet jag e anställd på om ja inte får det nya!!!! E ju inte direkt ofta man köper till sig själv, tråkigt nog ;))))

Idag hade även Melvin akrobatik.. Hade med alla barnen och det gick jätte bra ;))) han va super duktig ;))) min fina fina prins....


Nä nu blir det sova så man orkar upp,ha känt mig febrig och jätte konstig idag, så hoppas på att man vaknar och e pigg och glad som en lärka imorgon ;)))


Godnatt & sov gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0