Döfläsket

Idag kom Madde förbi så vi gick ut och gick en timmes promenad och hade 20min träningspass utan vikter, men kan lova att det känns ändå!

Känner mig så förbannat motiverad till att förändras hela jag, för det första att inte känna sig som den fulaste jäveln som existerar i ett par skor och med det menar jag röven som fan e bredare än dem största ladugårds väggen man hittar.. Vill inte va smal så utan känner mig bekväm om ja få bli mullig bara, och att jag orkar hålla igång som förr!

Det gör så stor skillnad hur man mår bara av att gå! Slänger med en osexig bild på mig när ja gick och osminkad va man ju så klart, men vem orka bry sig!!
((tänka positivt)) eller hur va det? ;))

Jag och Madde ska ha en vikt tävling och den som mist mest fett i procent så de blir rättvist, och vi ska tävla hela februari och den som vinner i slutet av februari ska bjuda ut den andra på en vinnar middag på eastern och bio! Så det e bara Åhh kämpa på för min egen skull och även för att det e lite roligt med en tävling, men mest för att sporra mig själv..



På eftermiddagen började Wilmer att spy både ur näsa och mun och fick knappt nån luft så han vart helt blå/röd och ha vart faktiskt litte rädd då jag fått hört hur länge som helst att bebisar inte kan få magsjuka, så jag ringde till sjukvårds upplysningen och där fick jag bekräftat att dom kan få det även som bebisar!

Denna kräksjuka va tydligen så att man e dålig en dag och sen frisk nån dag sen kommer den tillbaka, så det låter ju Inge vidare må ja säga, vet om en tjej som åkt på magsjukan för sjätte gången lika så pojkvän och barn!! Och han har säkert spytt 7 gånger om inte mer. Fyy va det e tungt sånna här dagar att vara själv utan hjälp!

Tuva spydde ju ner bilen härom dagen så det va jätte trevligt och torka upp eller näe!! Så det e antagligen hon som smittat wilmer då hon springer och pussar och pratar med han hela tiden fast ja säger ifrån, hoppas hon inte bli dålig igen bara... Ja ha känt mig illa mående men Inge mer så ja hoppas ha klarar mig fast ja pössat på båda barnen!


Nu ska jag ta och läsa fortsättningen på en tjejs berättelse om hur hon blev misshandlad av sin pojkvän för ett antal år sen i yngre dagar! Är fruktansvärt Åhh läsa! Ok om nån e svartsjuk eller kontrollerande men fan slå nån så som tuppar av var och varannan dag! Och med det menar ja inte att det är ok det heller för man ska vara gosig och rädd om varandra! Blir nog inte så kul för killen och hans mamma att läsa sen men hon borde ju ha fattat! Ja ja bok ska det tydligen bli av detta och ja ser framemot och köpa den då hon verkligen griper tag i en i sitt skrivande!!


Godnatt världen ;))))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0