Ett ljus i mörkret

Ja börjar se ett ljus i mörkret ;))

att äntligen BÖRJAT tagit tag i sakerna gör så himla gott i hjärtat och själen ;))

Det är fortfarande lätt ibland att falla tillbaka men PEPPAR PEPPAR tycker jag det är roligare att ha kvar pengar på kontot och veta att ja kan köpa om ja vill ;) .. Och nu när man kan börja ge tillbaka känns det så himla skönt till mitt fina <3 ;)

Nu ha jag gett andra hälften pengar när han åker på jobb på slutet så han kan köpa snus och handla lite annat kul och ja ha denna månad betalt hela lånet för att avbelasta och det som e så bra e att vi växlar om nu då vi alltid får pengar olika datum.

De e ett jätte STORT + och skönt för båda att båda kan ge och glädjas och dela. Och ska vi nu köra på det alternativet vi hoppas på så ska man dela på grund utgifterna med. Det känns mest kul tycker jag att man kan göra det och att ja faktiskt om 2år tro ja de va e fri som en fågel och då ska jag banne mig inte ta en onödig grej på lån förutom möjligtvis en bil som man måste ha men de behöver ändå inte vara dyrt. Men vilken frihet ;) dock ska jag ta ett lån o betala bort en belastande sak som ja inte fattar varför ja gjorde men då få man surt betala tillbaka och sen kan INGEN och då menar ja INGEN säga nått och det behöver inte bli så dyrt ändå i månaden då vi antagligen inte kommer ha mycket till utgifter om 2år.

Ja e benhård nu på att inte dra på sig nå mer nu, inget, om det så e en skoter eller dator, de få vänta, de finns skoter så länge och det finns en seg gammal dator eller via telefon, nu kommer vi från början behöva lägga allt på det nya vi tänkt för det kommer ta tid/pengar men man behöver inte låna eller dra på sig mer, och det är roligare till nästa år att kunna köpa en bra skoter i så fall och en bra dator än att köpa nått om vi nu ska köra på detta må vi ha dom och det kommer inte finnas tid till sånt över huvud taget då detta e ett bygg projekt som sagt tar tid/pengar från början men skönt att det inte är på så otroligt mycket som det vi har nu. Så i längden blir det jäkligt bra.

det e det som gör detta roligt att man köper det ihop och betalar ihop och delar och man kan lägga det man har råd med tillsammans till att fixa upp eftersom istället för att betala först sky mycket hyra så e det sen dyr el och ska man fixa nått finns liksom inget utrymme efter sina egna. Nu blir det typ 1/4 mindre varje månad, båda kan lägga rätt bra varje månad som sagt utan att dra på sig nått. Men peppar peppar, det lär nog ta sin tid tills allt e ok men ändå. FRIHET

skönt att börjat ha strukturerat upp en massa som varit så onödigt dumt, men nu e det gjort och det finns inget som gör att ja skulle göra om eller tänka som ja gjort innan på pengar över huvud taget. Bara det e befriande. Och det finns en människa att tacka det för och hon heter ANN..hon har pepprat och pepprat i mig saker så man fått hak släpp men ändå så man känner liksom att men va ha jag tänkt på eller vart har huvudet varit. så glad för att det finns människor som kan tala en till "NORMALT TILLSTÅND" och ja ha vaknat upp ur min fucking skit bubbla och börjat tänkt "konsekvenstänk" och många som läser tänker säkert, men shit hallå,

men ja ska lova att det är enkelt om man inte mår så bra att det blir fel på olika sätt med mycket. Kanske inte på samma som för mig men på andra saker som förstör för sina närmaste eller annat som man själv inte ser förän man e tillräckligt långt ner.

Men så länge man tar tag i det och vill göra rätt e alla värdig en chans. Och ja ha haft många andra bra sidor ändå under tiden.


Bara för att kolla skulle det va kul om ni som läser ville skriva ner 3 av era dåligaste sidor och 3 av era bättre. Inget jag kommer publicera och ni få gärna vara anonym med om ni vill. Tycker det är intressant att se hur olika folk kan vara.




Godnatt ;)))










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0