18 september

Vi skulle vara på förlossningen kl åtta och visste inte vad vi väntade, om det vart igång sättning eller inte, men egentligen va det väl ingen av oss som trodde det skulle bli just denna dag! Då kom läkaren in och säger eftersom du har havandeskapsförgiftning men ändå inte börjat mått riktigt dåligt är det lika bra att sätta igång dig istället för att du ska komma in om 2-3 dagar och kanske må dåligt och just stt jag hade ont i bäckenet och hade gått upp så mycket i vatten..

Så då fick jag lägga mig på ett förlossningsrum och dom tog vattnet kl elva, värkarna kom ganska snabbt typ efter 2 min men avtog lite emellan!! Hon frågade hela tiden om
Jag inte hade ont, jo sa jag, men hon tyckte det va så roligt att jag va så lugn så vid 6 cm öppen frågade hon men vill du inte ha lustgas eller nått?? Nja inte än svarade jag och då satt hon sån elektrod på barnets huvud för att kunna höra hjärtljuden bättre, och då fick jag en jätte stark värk, hon va klar och gick ut och jag tog lite lustgas sen kände jag att när jag andades i masken så tryckte barnet neråt för hon hade känt innan att huvudet inte riktigt kommit ner vid 7cm! 5 min efter att hon gått va ja tvungen och ringa på klockan för ja kände att han var på väg ner, en undersköterska kom och jag sa det han kommer, nä ta det lugnt du va bara öppen 7cm, nä han kommer nu så hon kände och mycket riktigt var han på väg ut så hon fick skrika på barnmorskan att hon fick skynda sig, hon han få på sig handskarna och ta emot han.. Så barnmorskan fatta ingenting för allt gick så fort!! Så hon sa det att när hon fick barn skulle hon ha mig med sig för hon hade aldrig sett en lugnare person som det gick så snabbt för...


Dock när man fått så många barn och det va min 3e så kan moderkakan ha problem med att dra ihop sig, och så vart det denna gång, det blödde hela tiden och gav sig aldrig, dom massera magen men det fortsatte och till slut höll jag på att tuppa av för det inte slutade, så det kom doktorer och sköterskor med mediciner och grejjer, ja sa till doktorn att det kändes som nått va kvar när han tryckte och mycke riktigt så var det.. Så när det kom ut vart allt mycket bättre och ja vart pigg jätte snabbt...

Så då hade världens finaste lilla kille kommit till världen.. 3020g och 49 cm lång.. Han e så pigg och glad hela tiden! Ligger och kikar mest hela tiden och ser så nöjd ut!! Mammas lilla hjärta!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0