Skön känsla

Det finns inget som är så härligt som att ha rent och städat, känslan och lukten av renhet är som terapi för själen.

Men med 3 barn undrar jag hur fasiken folk får det att vara rent och fint 24 timmar om dygnet ;/

Melvin har rensat bort de mesta av sina saker och ha mest filmer och lego faktiskt, men sen finns det en liten stök och bök böna som inte vill städa efter sig själv ;/ så nu har jag börjat med att hon får plocka ihop det hon lekt med innan hon tar fram nästa sak tex målar hon och sen vill leka med dockorna får hon plocka ihop målarsakerna och he det på plats först.

Rutiner anser ja nu förtiden e ett måste för att skona mig själv med när ja inte e den som älskar att städa både efter mig själv och barnen när vi alla kan hjälpas åt.


På tuvas rum ska hyllorna omplaceras i garderoben så hon inte kommer åt kläderna då hon byter ca 20ggr per dag och slänger det över allt. Så de ska bli en stor befrielse.

Sen när vi har råd ha jag bestämt att vi ska införskaffa skoskåp då det underlättar och är snyggare än att 20 par skor står och trängs i ett skoställ.

Har fortsatt rensat och ändå känns det som man inte ens har börjat, men Gud så mycket mer lätt städat det blir. Och skönt när man vet vart man har allt och lätt att hitta ;)) jobbigast är som sagt pappas saker att he bort må ja ju säga.


Fatta ;)) snart e det jul ;))) åhhhhhh måste baka snart ;))) och plocka upp allt julstök ;)))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0