Mysigt

Julen och nyår är över och det va en stilla och lugn jul och nyår tillsammans.

Och vi har invigt våra nyårs löften och jag tycker båda har varit duktiga att hålla dom till en ny start med ordning och reda.

det är alltid bra att sitta ner och fråga varandra vad man kan bättra sig på. Ibland tänker man inte på vad andra tycker är konstigt för man gör det bara på rutin av dåliga vanor.

Jag själv kan se tillbaka på mig själv och undra vart fan jag hållt hus själv i hur ja tänker. Tex att det inte räckte med en katt utan ens tänkte tanken på att skaffa fler och inte tänka på följden av mitt handlande. Och det vart rak åh ren katastrof där ja inte orkade mer utan gav bara faaaaan. Men som tur är mår jag mycket bättre idag och ett ex är att jag inte lägger trygghet i att ha mycket saker utan köpa riktiga saker direkt och ha så lite saker som möjligt så det är enklare för alla att hålla reda på sina saker och hålla efter och verkligen tänka, e denna verkligen nödvändig åh köpa, näää och lägga tillbaka den med ett leende . Och det är nog för att jag äntligen gjort nått jag trivs med att göra och känner mig glad och trivs med till 100% och nått jag klarar av att hålla i med underbara människor runt mig.

Nu njuter jag bara av att kasta och he bort saker. Stallet och garaget är helt rensat, dock e sakerna till föreningen där men dom åker bort nu i veckan då vi till 90% kommer få en lokal till nästa vecka. att kunna njuta av att sälja av och rensa/slänga saker har jag inte gjort på säkert 15år. Skönt är det. Varför spara på saker man inte kommer ha användning eller använda ändå.

sen vet jag att jag gjort många fel i mitt liv innan och sen man fått barn, och jag är medveten om dessa och hoppas folk förstår att man kan förändras och ge alla människor en chans oavsett hur länge/många gånger man gjort samma fel.

Jag tycker inte bara att man ska se folks brister utan vad en människa är bra på, jag älskar mitt nya jag, där jag ha kött på näsan och kan börja säga ifrån och att ja inte tar mer skit av folk som inte tror ja få höra av andra vad dom tycker och tänker om mig och sen när man träffas så ser dom ut som att man är bra och omtyckt. Nä såna falska jävla idioter ska bort från våra liv vare sig det e min eller barnens släkt. det finns ett talesätt som är sant att man inte ska lägga nån energi i att ogilla andra utan se deras bra sidor.

Ja vet vad jag gjort konstigt men jag vet även mina starka sidor. Varför inte bli omtyckt för ens bra egenskaper.

tex hemma är det mest jag som städar, lagar mat, tvättar kläder, skjutsar barn på träningar, dagis ja name it. ja ser inte i att ja får göra allt för de mesta själv eftersom det är nått jag valt själv och pappan jobbar mycket för att vi ska ha ett hem och mat på bordet därav har ingen bara dåliga egenskaper.

även som partners har båda gjort fel men vi har egentligen aldrig pratat om vad vi tycker är fel eller vad den andre vill att den andre ska ändra på.

Glad är jag, att vi äntligen pratat om vad man som ja skrev innan kan förändras med så båda blir mer glad. tex att den andre kanske ska hjälpa till mer eller skaffa jobb eller skjutsa barnen mer m.m! Kommunikation är jätte viktigt och det finns mycket som håller på att förändras till nått jäkligt bra på länge som alla är glada över.

Tex har vi kollat på ett större boende men 12 gånger så billigt som det vi har nu. Alltså innebär det att vi inte skulle ha en skuld på det nya om vi köpte det. det är även 4 gånger så stort. Dock mer att göra på. Men att inte ha en skuld varje månad på ett huslån gör att man kan ändra med dom medel man har hela tiden istället då båda idag har en inkomst som vi inte alltid haft förut . Bara att kunna ha ett data rum och ett stort gästrum och barnen ett varsit rum skulle göra allt så mycket lättare. så i praktiken skulle man lätt kunna betala sina avbetalningar lättare och även kunna göra om eftersom och inte dra på sig skulder. utan då är det bara el och kommunala avgifter att dela på. Starta från början och ta sig upp e mitt motto i detta.

För får vi detta vi har nu sålt för det vi gav har vi världens chans att kunna få det hur bra som helst ekonomiskt och slippa oroa sig för att räcker det denna månad. Som dom flesta gör.

Utan jobbar man extra e det för att kunna fixa till så det blir finare. det skulle säkert ta minst 2år att få det fint som man vill ha det. Men va gör det för att bo dåligt från början men äga det utan skulder på själva huset och kunna putsa upp lite i taget. Det är världens utsikt, världens finaste grannar, flera kompisar till barnen med gångavstånd.

det är ett jäkla projekt men med tanke på att vi äntligen kan lägga hälften varje månad var och äntligen dela på utgifterna vore detta bra för alla oss och mycket roligare då båda betalar lika mycket och båda kan känna att vi äger och betalat lika mycket var och gör det tillsammans från början. En ny och förfriskande ny start och man ska dela ansvaret både ekonomiskt och med barnen så båda har sin fritid och sitt jobb att sköta.

båda två är helt lyriska och hoppas vi får till det. Det skulle bli kanon och bara tanken att kunna slippa va skyldig banken varje månad vore skit häftigt.

Som tur är, är jag väldigt duktig på att förhandla så priset vi trodde förut gällde inte efter ja pratat med han nu två gånger. Så jag ha fått ner priset 2 gånger så mycket. Så även om det blir en flopp säger vi, så är marken bara värd två gånger så mycket. Så det är bara positivt med att pröva. Och sen att börja om från noll och kunna göra allt bra igen är bara positivt tycker båda.

Jag hoppas med hela mitt hjärta att det går igenom. Men det vet man aldrig. Dom kan helt plötsligt säga nä eller få en annan köpare som betalar mer eller att nått annat sätter käppar i hjulet. Men båda hoppas att det går att få till vårat. men med våran tur lär det ju inte bli så. Men jag hoppas verkligen.

tror barnen skulle bli mer glada av det också och ha kompisar till tuva med som hon kan leka med och springa till även wilmer har det sen när han bli lite större. och andra hälften av att ha utsikt över fjällen och mer att kunna hitta på när ja jobbar än platt mark. Nä tro de skulle bli för bra. Håll fingrarna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0