Vab vecka

(null)
                     (Mammas krigar prinsessa)


Kommer inte ihåg exakta dagen men tror det var söndags morgon då min lilla tuvis åkte på magsjuka 😒 är lite speciellt när det är diabetesbarn som drabbas av magsjuka.  Diabetesbarn måste ha mat och insulin för att leva. När man då tex kräks upp maten sjunger blodsockret relativt snabbt och man kan inte ge insulin eftersom det är svär beräknat hur länge dom får ha kvar maten i kroppen innan dom kräks igen vilket återigen gör det komplicerat och kan göra att barnet hamnar i koma alternativt får keton förgiftning vilket också är otroligt farligt. 

Så magsjuka är en av diabetes föräldrars mardröm. En av många tyvärr. det är otroligt svårt att först hur mycket jobb det är att hela tiden ha koll. Ett snedteg i att räkna fel till maten alternativt kvällsfikat kan innebära kramp alternativt koma. 

Jag kliver alltid minst upp tre gånger per natt för att kolla så hon inte blir för låg men denna natt sov jag max två timmar under hela natten och tvingade i stackarn allt sött jag kunde emellan så hon skulle ligga någorlunda bra i blodsockret. är ju inte det lättaste heller ska jag lova då ingen människa vill proppa i sig sötsaker i massvis när man har magsjuka och spyr varannat. Men tyvärr finns det inte så mycket annat att göra i detta läge. 

Det har gått relativt bra denna gång ändå och tacksam är jag för det så man han känna på hur det är. Men jobbigt psykiskt och fysiskt ändå av rädslan vad som kan komma av det. man vet ju aldrig innan. 
Och många diabetes föräldrar tvingas tyvärr åka in såna här gånger så barnen får dropp för att det är för svårt att få i dom nånting så blodsockret är någorlunda bra. 


(null)


Idag var jag till tandläkaren och fy f-n 🙄
Dom va tvungen o skära upp för o få ur hela tanden och sen sy så jag kan lova man känner sig någorlunda jävla mör ut och stygnen värker och känner mig febrig och ändå är inte alla barn ok så man måste ändå vara på topp 😴
Blir o försöka sova tidigt men med tanke på hur 
jä-vla ont jag har lär det inte hända men skönt jag är hemma imorgon med och dom små iallafall ska på dagis. 


Längtar dock tills på torsdag för då är det jobb som vanligt först o sen kvällsjobb ✌🏼 ska bli underbart. 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0