Stockholm..

Förra helgen va vi till sthlm, min farmor va jätte dålig så sköterskan tyckte det av bäst vi kom dit. sen pratade jag med farmor och sa vi kanske skulle komma denna helg istället men då sa hon det att till nästa helg lever inte jag, så då va ja bara tvungen att åka dit.
så vi började våran lilla tripp kl 5 på lördags morgon, hälsa på farmor några timmar, men hon va ganska borta
så vi bestämde istället för att vi skulle göra nått lite roligare efter vi vart där länge och hon somnade mest för hon va så så trött och hade väldigt ont. otroligt jobbigt o se hur en människa kan förstöras så snabbt


Så vi började våran resa mot gröna lund.
va bara melvin som köpte åkband och åkte för de mesta själv, fattar inte att han vågar åka dom karusellerna han åkte.. knappt jag hade åkt dom, och jag förstår egentligen inte ens hur han fick åka vissa av dom han åkte.
men kul hade han och ja hade kul som insåg va tuff han verkligen e som verkligen vågar och sen att åka  me folk han inte ens känner. sen hade dom även konser med darin och några till. va jätte kul och lilla tuvis diggade gärnet. sen va vi på aquaria och tittade på hajarna och allt där till.

vi hade verkligen jätte mysigt, va faktiskt jätte skönt o göra nått kul efter att man hade vart hos farmor, det va faktiskt otroligt jobbigt och vara där och se hur en man älskar snart kommer gå ifrån en och sen fick ja otroligt mycket flashbacks från pappas tid när han va sjuk och gick bort.

detta blogg inlägg skrev ja i Torsdags... men sparade jag för ja tänkte lägga in kort och så, men här sitter ja igen på jobbet och kände att ja va tvungen att skriva av mig lite medans ja väntar ins amtal

i fredags ringde min kusin till farmor och sa att han skulle komma på måndag och hälsa på henne,  då sa hon till han att men ja dör ju imorgon.

i Lördags va vi på Lilla meya's dop, och då sa en bekant till mickis pappa att hon såg en gammal själ i tuvas ögon. sen va ja tror om det e en annan sak, dopet va slut o ja satt mig i bilen o skulle snabbt till malin och kollade snabbt på mobilen då hade thomas ringt flera gånger, ja ringde upp och då sa han att farmor hade gått bórt på natten/morgonen. fruktansvärt jobbigt och höra.  så nu måste vi planera allt me begravning och liknande, och mycke kommer tillbaks från pappa, så de ha vart några väldigt tunga dagar. men känns ändå otroligt skönt för ja vet att hon inte trivdes där hon va och så pass sjuk som hon va, var det inget värdigt liv att leva.

sen nu när lilla tuvis ha börjat blivit inskolad på dagis vart hon ju så klart sjuk me feber och ont i halsen, snyft säger jag.
och Mammas stora Pojke börja Första klass idag.. känns ofattbart.

Lägger in bilder från sthlms helgen lite senare...

eftersom jag fyller år snart sa ja det till mamma och mormor att ja önska mig åkband och inträde till hela familjen så vi alla kan åka när vi åker dit och ha kul en dag tillsammans eftersom vi inte gjort speciellt mycket kul i sommar.



Pösss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0