Trött...

Nu ha ja fasiken sovit dåligt i 3 veckor, ja e så trött, så bara för att nån påpekade nått brast det, ja e så sjukt trött så skulle någon blåsa på mig skulle ja falla ihop och somna, vart slitsamt att kliva upp 360 gånger per natt, + jobba o sköta allt annat. när det vart så läge hon ha vart sjuk

hon vaknade runt 5 tiden och hostade rejält, så ja satt på en film och vart så klart sittandes tills filmen va slut o tuva somna nästan direkt efter filmen började, men ja kunde inte slita mig, ja lova att ja böla som en, ja jag vet inte vad, den va iallafall bra.




En tomtesaga
En berättelse om den lilla pojken Nikolas som bor i finska Lappland. Hela hans familj drunkar.
I den fattiga byn har ingen familj råd att ensam ta hand om honom. Därför får han flytta varje julafton till en ny familj. Nikolas tycker om att snida i trä, och varje julafton får barnen i de familjer han lämnat en gåva.
När han fyllt 13 och måste flytta till den sure snickaren Isak har hans julgåvor blivit många och Isak vill inte att han ska snida presenter istället för att arbeta. Men Nikolas lyckas få med sig Isak för att fortsätta ge julgåvor.
Filmen handlar om hur Tomten blev just Tomte.Kolla in trailern och förälskas här: http://se.filmtrailer.com/cinema/706/


en mycket bra barnfilm tycker jag... barnslig som jag e..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0