Pippi kalas

När jag fick lön inhandlade jag lite pippi muggar och tallrikar och inbjudningskort..

jätte fina, hon vart helt galen i alla pippi mönster på sakerna.


gud igår kände jag att ja hade sån lust att åka iväg med barnen utomlands, gud va härligt det hade vart.
och fått vart borta nån vecka och bara myst.. men den planen ligger långt långt bort.


Förra veckan kom våran högsta chef till oss på kontoret och sa att dom va tvungen att ta bort våran grundlön, så att vi bara får sitta på provition, kändes verkligen konstigt, dock en bra produkt vi ska börja med, men man vill ju ändå ha en liten del säkert när man ha barn, men ingen på jobbet säger att dom kommer skriva på, och ja känner mig otroligt osäker på avtalet när man inte riktigt förstår allt som står. man måste ju va otroligt insatt för att förstå alla paragrafer.

det som ja tycker är lite konstigt är att om vi inte skriver på sägs vi upp och då kommer dom säga att det är arbetsbrits, men det e ju också otroligt dumt för då kan dom ju inte anställa ny personal, och då kommer ju företaget gå i konkurs eftersom dom måste återanställa oss innan dom får ta in nytt folk. men facket skulle tydligen komma och vara med och förhandla och sen förklara mer indirekt vad alla punkter står för.




fatta att folk tar stundenten idag, ännu ett år ha gått..  idag jobbar vi bara halvdag så lär väl ner på stan och kolla när dom går ut, men om vädret håller i sig blir det nog grillning idag.. så jäkla göööt juuu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0