Musik

Musik är verkligen någonting som jag både mår otroligt bra av och gör mig både stark och där jag får till saker mycket lättare när man är stressad. 

Va otroligt stressad i morse då barnen va hemma hela förra veckan med mamma och nu va det första dagen på dagis på länge och dom va trött och halvgriniga.  När vi kommer ner till bilen så funkar den fasiken inte 😩 batteriet e dött och det va -28. Vart så sjukt lack så hade jag kunnat skrikit rakt ut så hade jag lätt gjort det. 

Men otroligt skönt att komma tillbaka i rutiner igen med alla barnen för allt blir så mycket enklare. Men visst ska jag erkänna att jag är bra avundsjuk på dom kvinnor som klarar allting själv. Hinner jobba fulltid och ta hand om allting annat också. Jag hinner mest hem, laga mat och sen mysa lite med barnen o sen e man helt slut så blot mest små plock i veckorna o sen stor städning på fredag kväll nu förtiden då ja blir för trött annars. 




Kommit in i en sån period där man känner sig så jäkla oduglig o som att folk bara kollar snett på en. Sista 2 veckorna har jag känt mig som när man gick i skolan och alltid blir den som blir sist vald i laget för att man är som man är och kanske inte som alla andra. Men jag gör ialllafall det bästa jag kan för både mig och barnen och det är väl det som räknas. 

Väldigt sällan jag känner så men är väl för att barnen varit så mycket sjuk o man är trött men börjar känna att energin kommer smygandes tillbaka. Har börjat fått klivit upp mindre på nätterna nu för o kolla tuva då det är ohållbart tycker doktorn. Det funkar så där 🤔 ska skaffa ett sånt eget larm så jag kan sova hela nätter. Det kostar lite extra men får ja jobba kvällar igen på jobbet kommer jag kunna råd att köpa dom och då betyder det att jag får sova hela nätterna. Och det betyder en piggare och gladare mamma som får massor av sömn 💕 

Imorgon blir det jobb igen och jag känner på mig att det kommer bli en toppen kväll 💕 promenad hem blir det också så jag hoppas inte att det blir så extremt kallt bara. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0