Tandproblem

Hejsan. 

Inte varit så aktiv på några dagar då jag först hade otrolig tandvärk från en tand jag visste innan förr eller senare skulle behövas dras. Åkte till tandläkaren och var då redan uppsvälld och mådde inte så bra. skärde upp och tog ut allt och så sydde dom ihop. Omg 🙄 vart lite bättre men efter någon dag vart det ännu värre och en smärta som va fruktansvärd. För att jag ens skulle kunna överleva utan att ens falla ihop var jag antingen tvungen och äta eller dricka nått. Det är tydligen ett tecken på inflammation som gått från infektion till inflammation. Jobbade kväll och kände att nått stygn släppt. Efter det vart det ännu värre. Och på det åkte jag på influensa från helvetet. Varit halvt som halvt däckad flera dagar och då har jag gått på flytande antibiotika med uppe i detta. 

Igår var jag verkligen tvungen och åka tillbaka då jag fortfarande hade Så sjukt ont så jag seriöst höll på och säcka ihop. Hade fått så igen att jag va tvungen och dricka och äta för att kunna överleva utan o skrika rakt ut. Det underlättar tydligen inflammationen därför gör kroppen så oftast automatiskt tydligen om man märker att det hjälper fast det egentligen gör det värre. Men knappast så man bryr sig i det läget just då. 

Åker in och är då tvungen och ta bort och fixa i en annan tand. (Suck) som om jag inte hade tillräckligt ont. Tydligen hade första tandläkaren misstolkat min smärta från början då den kom från den tanden hon i fredags tog bort och fixade. Och fortfarande fast det är lördag idag så har jag fruktansvärt ont och är uppsvälld mot halsen och öronen då jag är uppsvälld i hela underkäken och ner mot halsen och även då eftersom det va Den övre tand denna gång mot öronen och bihålorna. 

Detta har och är nog värre än när jag födde barn ärligt talat. Denna smärta är fruktansvärd. Hon sa att det kan ta upp till en vecka innan smärtan släpper och förbättras då det oftast efter såna här ingrepp gör mer ont ett tag. Men har ju antibiotikan då jag Har tre flaskor jag ska dricka för att det verkligen ska lägga sig. Förbättras det inte innan tisdag kommer jag få yttligare en antibiotika att korsa med denna då det kan behövas när det blivit så här. Känner mig fortfarande så öm och febrig. men tydligen kan det bli att när det spridit sig så pass mycket och länge att det tar tid för kroppen att bli ok. Min förkylning är fortfarande inte helt ok heller. Täppt, hostig och som sagt fortfarande lite febrig och även allt det onda på detta. Trycket mot bihålorna och örat e riktigt jäkligt. Känns som trumhinnan ärligt ska sprängas och det gör så ont. Och inte kan jag äta heller då Det värker och är uppsvällt i nedre käken. 


Barnen har varit väldigt mycket förkylda under vintern och jag var så glad att nä men nu slipper vi nog allt de här. Ack då börjar jag. Men jag vet ju iallafall att det kommer förhoppningsvis skriver jag att bli bra inom en vecka ca. Yippi

Längtar till o jobba faktiskt. Har nog aldrig haft så underbara kollegor och trivts så otroligt bra någongång. Och det är alltid bra när man längtar tillbaka och hellre är där än hemma. 

Så nu antar jag att det bara blir bra framöver för nu kan vi inte ha mer otur. 💜

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0